Reklama
Oczywiście aby hurtownia mogła swobodnie wejść na rynek i cieszyć się zbytem towarów ważną rolę odgrywa właśnie reklama. Hurtownia budowlana, która dopiero powstała ma do zaoferowania najczęściej jakieś materiały budowlane w niskich promocyjnych cenach. Aby konsumenci mogli się o tym dowiedzieć organizuje ona oczywiście reklamę. Najczęściej właściciel hurtowni inwestuje w różnego rodzaju ulotki, które będą rozsyłane pocztą jako druki bezadresowe czyli każdy potencjalny konsument je dostanie. Najczęściej na ulotkach jest informacja o przeprowadzaniu akcji promocyjnej na przykład na cement. Na odwrocie ulotek jest mapa w jaki sposób dotrzeć do tej hurtowni. Reklama musi przyciągać uwagę klientów aby hurtownia mogła w ogóle istnieć na rynku wśród znanych hurtowni budowlanych. Często ludzie wybierają już sprawdzone przez siebie hurtownie budowlane, na których zawsze mogli polegać. Rzadko kto kupuje w hurtowni, która nie ma jakiegoś doświadczenia i dopiero co weszła na rynek. Tak, więc hurtownia budowlana należy do najczęściej zakładanych własnych działalności gospodarczych mimo tak wielkiej konkurencji na rynku.